سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 بیست و یک سال پیش در چهاردهم تیرماه سال 1361 حاج احمد متوسلیان به همراه یک گروه سه نفره ازدیپلمات های کشورمان در شاهراه بیروت دمشق در حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی مزدوران حزب فالانژ، متوقف و به گروگان گرفته شدند. فالانژها آنان را تحویل نظامیان اسرائیل دادند. اززمان دستگیری  تا کنون هیچ اطلاعی ازآنان  در دست نیست.

ادامه مطلب در ادامه مطلب

 

  عده ای معتقدند حاج احمد هم اکنون در زندانهای اسرائیل در بند  است و برخی دیگر می گویند حاج احمد در همان اوایل توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده است.

  متاسفانه تلاش و رایزنی های خانواده حاج احمد با سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر و حتی مسئولین داخلی جهت اطلاع از وضعیت وی  و سه نفر همراهش به هیچ چا نرسیده است. حتی آنان اخیرا طی نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری کشورمان خواستار رو شن شدن هر چه سریعتر وضعیت آنان شده اند.

  احمد متوسلیان در سال 1332 در محله سید اسماعیل تهران به دنیا آمد. در نوزده سالگی دیپلم گرفت و از سال 1354 دامنه فعالیت مبارزاتی خود را علیه رژیم شاه گسترش داد و سازماندهی تظاهرات و راهپیمایی های جنوب تهران را بر عهده گرفت.

  وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اسفندماه 1357 با شروع حوادث کردستان داوطلبانه عازم این منطقه شد و با عملیات علیه  مواضع تجزیه طلبان، اعم از کوموله و دمکرات و دیگر گروه های ضد انقلاب لقب یل کردستان گرفت.

  احمد متوسلیان پس از بازگشت از سفر حچ در سال 1360 ماموریت یافت تیپ محمد رسول الله (ص) را تشکیل و فرهاندهی کند.

حاج احمد  پس از عملیات چند مرحله ای و موفقیت آمیز بیت المقدس عازم لبنان شد و در آنجا توسط مزدوران حزب فلانژ دستگیر و به نظامیان اسرائیل تحویل شد.


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :6
کل بازدید : 237804
کل یاداشته ها : 169


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ